We zijn hier al wel langer aan bezig maar zal er nu een topic over maken, dan staat het eerste project er al.
Er zijn wat tegenslagen geweest waardoor dit project wat langer gaat duren dan verwacht.
Ik had de laatste cross men blok van men impreza kapot gereden dus hier was wel wat werk aan:
Foto's van men kapot blok:
Maar dus we gaan een kever bouwen voor de cross met een subaru blok in.
De bedoeling is dat het blok binnen in de auto komt en de versnellingsbak er achter.
De 1ste versnellingsbak achter het blok zit enkel een priseas in, de 2de is de versnellingsbak met de tandwielen in.
Deze worden gekoppeld door een bus waar het hart van een versnellingsbak bijaan zit om de prise assen te koppelen.Na even nadenken over de cardanassen gaan het de achterste cardanassen worden van een GTT.
Nu om deze aan de wielkant te doen passen wou ik werken met de achterste wielnaaf zodat ik daar de schijfremmen enz op kan behouden.
1 cardanas is al aangepast aan de bakkant. Hier het "huis" van een voorste cardanas op gekrompen en afgelast.
Het keverchassis (moet nog omgebouwd worden):
De kas die het dak gaat moeten vormen:
De afgebroken cardanassen en de 2wd versnellingsbak:
-ophanging achteraan is aangepast
-versnellingsbak is geplaatst
-versnellingsbakhuis met prise-as ligt op zen plaats.
-Motor is ligt ook ongeveer op zen plaats.
De schakeling is gemaakt, intercooler (moeten nog ventilatoren op) en radiator geplaatst.