home  ::  contact  ::  links  ::  facebook  ::  login
» Gastenboek
image-top-9
» Gastenboek

Welkom op het gastenboek van NVACT. Wij verzoeken u graag om een bericht in je eigen naam te plaatsen in verband met het misbruiken van het gastenboek. Voor meer diepgaande onderwerpen kun je terecht op ons forum!


 Naam *
 E-mail
 Website
 Bericht *
* Verplicht

Anti-spam maatregel
Gelieve de tekst/cijfer-combinatie in het veld in te geven.
captcha

(1083)
(383) gizmo
19 januari 2012 om 09:31:00
email

kalender jongens er zijn mensen di maand op voorhand verlof moete aan vragen mvg gizmo

(382) dave geysels
16 januari 2012 om 19:33:08
email

heb eens een vraagje heeft er iemand cross banden op overschot voor 14" velgen of wilt wisselen tegen 13" cross banden ?
0473233744 alvast bedankt

(381) Joris
16 januari 2012 om 17:30:57

een HOOFDstroom schakelaar heeft volgens mij als doel ALLE electriche circuits af te zetten. anders zouden ze het beter een NAFTPOMPschakelaar noemen.

enne heel de discutie mag mijn part stoppen hoor. of die schakelaar nu boven of onder, liks of recht , voor of achter staat maakt toch ni uit. als ge hem nodig hebt staat hij altijd aan de verkeerde kan (daar helpt de wet van Murphy wel mee)
Ter info, op de pilotenvergadering is beslist om deze passagierskant te zetten omdat hij dan niet altijd in de weg van de piloot zit. Bedoeling is om een standaard shakelaar binnen te plaatsen en deze mbv een kabel langs buiten ook te bedienen.
Want als je naar duurdere systemen gaat waren we nu al 3 pagina's aan het discutieren dat het te duur zou zijn...

(en nu genoeg gezeverd...)

(380) Marc
16 januari 2012 om 07:21:18

OK dan:

In Algemeen technisch reglement:
"De auto moet voorzien zijn van een hoofdschakelaar.
Deze moet zowel door de piloot (met zijn gordel aan) vanuit de bestuurderszetel als van buiten de auto (rechter kant van de auto) bediend kunnen worden.
De bediening buiten de auto moet duidelijk zichtbaar gemarkeerd zijn.
Als de hoofdschakelaar uit is moet het ingeschakelde stoflicht blijven branden."

Dan in de bijkomende reglementen voor de alle specifieke klasses alles wat naar de hoofschakelaar verwijst verwijderen.

Dit is wat ik uit onderstaande reakties van rijders (Rob, Olf, Bjorn) nu heb begrepen. Van het bestuur (Eric?) ben ik niet veel wijzer geworden.
Ik ben er van uit gegaan dat het stoflicht inderdaad moet blijven branden, zoals dat ook bij Eurpokal geldt

Grtn
Marc

(379) rob
15 januari 2012 om 22:56:49

in het reglement staat dat het stoflicht constant moet kunne branden.
grtz

(378) crosser
15 januari 2012 om 22:30:26

marc dan moet jij volgende keer een reglement maken het zal dan wel goed zijn

(377) Marc
15 januari 2012 om 22:19:32

Dat bedoel ik nu. Zo duidelijk is het reglement.

Verder commentaar lijkt me overbodig.

gr
Marc

(376) bjorn lenders
15 januari 2012 om 22:03:39
email

volledig akoors met rob behalve met zen laatste zin. als hoofdschakelaar afstaat is alle electriciteit onderbroken en brand er geen licht meer ook niet he.

(375) rob
15 januari 2012 om 20:24:32

het is heel simpel de hoofdschakelaar zoals olf zegt. een schakelaar binnenin de auto bv naast de schakelaars van het licht en ventilator enzo daar doe je een kabeltje aan (die je bij rpower kan kopen) naar de rechterzijkant enzo kan jij er zelf aan en de hulpverleners! de baanposten staan met 2 op den bult dus 1iemand trekt aan het kabeltje en de andere houd zich bezig met de piloot zo moeilijk is het toch niet denk ik? het stoflicht moet ten alle tijden blijven branden dus ook als de hoofdschakelaar af staat

(374) Marc
15 januari 2012 om 17:23:15
email

Rob, ik denk niet dat iedereen NAAR de pilotenvergadering kan komen. Sommigen moeten werken of zijn anderszins verhinderd.
(Als ze NA de pilotenvergadering komen zijn ze te laat...)

Als er een discussie is op de wedstrijd, wordt dan het reglement erbij gepakt, of de notulen van de piloten vergadering?

Als iemand een auto wil bouwen moet hij in het reglement kunnen vinden waar hij zich aan moet houden, ongeacht of hij/zij op de pilotenvergadering aanwezig was.

Zoals ik in mijn post 385 heb aangetoond is het reglement over de hoofdschakelaar onduidelijk of zelfs tegenstrijdig.


Groeten
Marc van Ommeren



 
img_5317 img_5316 img_5315
wij zijn nog op zoek naar vlaggemannen of vrouwen. mocht je intresse hebben neem dan contact met ons op. carla.van.der.vloet@pandora.be of 0478212287...