home  ::  contact  ::  links  ::  facebook  ::  login
» Gastenboek
image-top-9
» Gastenboek

Welkom op het gastenboek van NVACT. Wij verzoeken u graag om een bericht in je eigen naam te plaatsen in verband met het misbruiken van het gastenboek. Voor meer diepgaande onderwerpen kun je terecht op ons forum!


 Naam *
 E-mail
 Website
 Bericht *
* Verplicht

Anti-spam maatregel
Gelieve de tekst/cijfer-combinatie in het veld in te geven.
captcha

(1083)
(373) rob
15 januari 2012 om 13:26:33

volgende keer genwoon zelf na de pilotenvergadering komen dan weet je hoe het alemaal zit!!!!!

(372) eric
15 januari 2012 om 12:10:24

het staat duidelijk in het reglement!!!!!

(371) Marc
15 januari 2012 om 10:02:46
email

Bjorn (383), heb nog even over uw opmerking nagedacht, maar als auto op zijn dak ligt, ligt deze dan in het algemeen nog in de rijrichting???

Mij maakt het niet uit links of rechts. Maar het moet wel duidelijk en correct in het reglement staan.

Gr
Marc van Ommeren




(370) Marc
15 januari 2012 om 08:13:43

Reglement is niet heel duidelijk over die hoofdschakelaar.

Bij Algemeen Reglement staat dat ie verplicht is dat de schakelaar (dat betekent de schakelaar zelf en dus niet het kabeltje van Olf) rechts moet zitten.

In het bijkomend reglement voor Standaardklasse staat:
"Een hoofdschakelaar die zowel door de piloot als door eventuele
hulpverleners kan bediend worden geniet de voorkeur."
Er staat hier verder niks van links of rechts.

Bij kevers, zelfbouw en supperstandaard staat dan nog:
"Een hoofdschakelaar die het elektrisch circuit kan
onderbreken is verplicht. Deze moet zowel voor de piloot
als voor eventuele hulpverleners bereikbaar zijn. Hij moet
goed zichtbaar bevestigd worden."
Hier ook niks over links of rechts.

Allemaal niet echt duidelijk.
Als het duidelijk omschreven staat in het reglement is deze discussie niet nodig.

Nog een punt van aandacht: Moet het stoflicht ook uit gaan als de hoofdschakelaar uitgezet wordt of moet het blijven branden?



(369) bjorn lenders
15 januari 2012 om 00:12:57
email

precies een moeilijke bevalling hier met die noodstop. khoop dat langs rechts blijft anders moetek nog paar auto's gaan veranderen.

gr brokke

(368) bjorn
14 januari 2012 om 21:58:18

bij de rallycross moet hem zit hem aan de kant van de piloot
en daar moet er een blauwe driehoek met rode vonk aan gegeven zijn .
en wat jullie zeggen klop ook niet he als den auto op zen dak ligt is de noodstop toch weer wel aan de kant van de baanposten .

(367) John
14 januari 2012 om 21:36:26
email

Ik ben het eens met Karel en Jac, de veiligheid is toch t belangrijkste.
Ik was wel op de vergadering maar of daar nou gezegd is dat t rechts moet is mij ontgaan. Mocht t wel gezegd zijn misschien na deze goede argumenten en er nog eens over nadenken een idee hier op terug te komen. Is toch in ieders belang, niet alleen voor de rijders maar ook voor de vlaggenmannen en organisatie is t belangrijk de dingen goed geregeld te hebben en snel te kunnen handelen als t nodig is.
Naar de andere kant van de auto moeten lopen kan t verschil maken en daar wil je als bestuur of organisatie toch niet aandenken alleen omdat dit al zo besloten was??
Ik zou zeggen neem het nog eens in overweging en vraag je af of t inderdaad wel zo logisch is, je hebt nu nog alle kans het aan te passen!
John


(366) Karel
14 januari 2012 om 20:11:23

@ Olf.

Bedankt voor de uitleg, is duidelijk.

Maar dat is niet wat in het regelement staat!


En logisch is het volgens mij ook niet.

Zoals Jac zegt staat de hulpverlener meestal links van de auto.

Als het dan nodig is, is de eerste reaktie van de hulpverlener naar de piloot te lopen. Als de hulpverlener dan de noodstop moet trekken moet hij om de auto heen lopen, want de noodstop zit rechts. Dan weer terug naar de andere kant om de piloot verder te helpen .......

Als het zo moet dan maak ik het zo, maar ik vraag me af wat de argumenten zijn waarom rechts beter of veiliger is.
Dat het zo is besloten op de piloten vergadering, waar ik helaas vanwege mijn werk niet aanwezig kon zijn, vind ik geen heel sterk argument.
Het gaat hier wel om de veiligheid van de piloten.




(365) eric
14 januari 2012 om 16:15:44

komt aan de rechter kant is zo beslist op de piloten vergadering.
gr.

(364) JAC
14 januari 2012 om 13:33:08
email

Wat betreft de noodstop, is aan de linkse kant niet logischer als aan de rechtse kant? De vlaggenmannen staan toch aan de linkse kant van de auto's??
Eric, laat jij iets weten?

 
img_5317 img_5316 img_5315
wij zijn nog op zoek naar vlaggemannen of vrouwen. mocht je intresse hebben neem dan contact met ons op. carla.van.der.vloet@pandora.be of 0478212287...